474B9ad977b1067ea2e73a1d70df6eaafd0c16b9eccb399adda47529e63c6166

McDonalds tager den kødfri vej: Tester plantesulten hos danskerne

Test af ny planteburger på det danske marked og en ny vegansk salat på menuen er fastfoodkædens seneste træk i en plantebaseret retning. Der skal alternativer til bøffer på menuen. Kæden er spændt på de danske kunders modtagelse.

Planteburgere, vegansk salat og et stadigt større plantebaseret aftryk på burgerkædens menukort er McDonalds' vej til at hive flere kunder ind i restauranterne, skriver FødevareWatch.dk.

McDonalds i Danmark lancerer sålede en ny salat, der bliver det første veganske produkt på menuen og i dag begynder fastfoodkæden ligeledes en test af plantebrugeren Mcplant i 14 restauranter som et af de første lande i verden.

Nu skal danskernes hang til plantebaserede og kødfrie fødevarer for alvor testes i større stil. For trenden er helt klar, siger marketingdirektør.

"Før vi lancerede den tredje planteburger i 2019 med Veggie Junior, lå salget på 30.000 plantebaserede burgere om måneden, men herefter er salget steget til omkring 54.000 planteburgere om måneden. Det er fortsat en lille andel af vores samlede burgersalg, men vi oplever en stor interesse og ser en strømning mod kødfrie alternativer," siger marketingdirektør Marie Hürdum.

Læs hele historien her.