anders-barsoe

Sushikæde har svært ved at overbevise forbrugerne om bæredygtig fisk

Letz Sushi har, siden Anders Barsøe tiltrådte direktørposten i 2016, haft øget fokus på bæredygtighed i råvarer såvel som menuer, emballage og lokaler, men det er svært at overbevise forbrugerne om, at de skal vælge den bæredygtige, danskfangede fisk.

Sushikæden Letz Sushi tænker i mere bæredygtige baner, men det har vist sig ikke at være noget, der kan oversættes direkte til forbrugerne. Det skriver FødevareWatch.

Kædens restauranter har blandt andet forsøgt sig med forskellige danske fisk som hornfisk og makrel i det, de kalder 'sæsonens rulle'. Det er en rulle, der består af dansk, skånsomt fanget fisk, der er i sæson. Succesen har dog været svingende.

Ifølge kædens direktør skal danskerne opdrages i fisk.

”Vi skal tale ind i noget, som folk har et kendskab til, og som har noget lækkerhed over sig. Ikke at hornfisk og makrel ikke har det, men der er mange danskere, der tænker, at en makrel kun kan spises i tomatsovs og fra dåse. Det tager altså noget tid at opdrage folk til, at der er andre måder at spise fisken på,” siger Anders Barsøe.

Læs hele historien her.